Kodu- ja väliseesti kirikud ühinesid ERR Video
Kommentaarid on kirjutatud EWR lugejate poolt. Nende sisu ei pruugi ühtida EWR toimetuse seisukohtadega.
VanemadUuemad
vaene sugulane13 Nov 2010 15:41
Kirkukaotamise järel piiskopiks degradeeritud elik degradeerunud endine peapiiskop Andres Taul kasutab pagulaseestlaste ja -ühiskondade kirjeldamiseks asesõna "nemad", paraku unustades, et ka "tema ise“ on ju üks "nende" hulgast. Niisuguse kõnepruugi läbi on nüüd "temast" , Andres Taulist saanud pagulasühiskondade jaoks jaoks lihtsalt "see“

Niisiis „selle" kõne oli lihtsalt igavikku kutsutute ja tänaste pagulaseestlaste suhtes empaatitu ja solvav.
.
Nii kodu kui pagulaseestlaste hirmud, "ära loe elaski võõrandava ja distantseeriva asesõnaga "nende", olid põhjendatud.

KGB d nii nagu nende agente on tulnud põhjendatult karta. Need pole olnud ei kodu - ega pagulaseestlaste sõbrad.

Tõde on ka see et tänini on olnud, kirikute mudelid ja spiritualiteedid nähtavalt erinevad Alba ja sutaan on rooma katoliiiklikud rõivad.

Täna on siis tähtis päev, "sellel" õnnestus "need" ühendada. Elagu EELK meie suur vend!
eesti ema13 Nov 2010 18:41
Eelmine komentaar . ???????

Need kellele kiriku elu on tähtis, rõõmustavad , et kirikud on ühinenud. On rõõmustav , et lõpuks on eesti kirik jälle üks.

Kui oled Kristlane ja pühitsed pühapäeva siis ole õnnelik , et võid oma emakeeles edasi kirikus käia.
Kuldne reegel ..
Amen.
ka eesti ema13 Nov 2010 21:05
Ma ei rõõmusta täna! Olen lugenud ja kuulanud tervet arutelu ühinemise kohta ja praeguse eesti kiriku kohta - ei aitäh! Minu eesti kirik kestab nii nagu see on olnud minu elu jooksul ja minu vanemate ... Mul on hea meel et meie kirik ei ühinenud!
kurbade kaitseks13 Nov 2010 21:44
Õiguslikult järjepidev kirik, E.E.L.K., kes meid pagulastest ristiinimesi emakeelseks kirikuks tänini 'ühendas. on ajalooareenilt kaotatud.

Minu jaoks on see kurb päev.

Pole osanud siin elus käsu peale kunagi rõõmustada. Sunnitud rõõm, mis ei tule südamest, pole ju ealeski rõõm.

Aga emakeeles teenimine on garanteeritud ilma ühinemisetagi

Tänane päev on kirikupoliitikute võidupäev, rõõmustagu, kes rõõmu tunnevad, kuid lubage olla ka kurb koos kurbadega. Lubage olla kurb kristlane, kes kaotas täna oma kiriku.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: vaene sugulane (15:41)
Väiseestlane13 Nov 2010 22:06
"Väliseesti kogudustel liikmete muret pole...." Meil ei ole? Siin ainult vanem generatsioon sureb...noori ei tule kirikusse. Mõne aasta pärast varisevad need siin kõik meil kokku.

See ühinemine on nii palju inimesi pahandanud - paljud ütlevad - ei tule enam jalaga kirikusse.

Eestlastel muidugi rõõm - mis neil kaotada? Meil väliseestlastel on suur mure, kurbus ja kaotus.

Peaks kõik need kirikud mis hääletasid "ei" uue väliseestlaste kiriku koondise looma.
väliseestlane eestis18 Nov 2010 17:38
Väiseestlane 13 Nov 2010 22:06
Teema:
"Eestlastel muidugi rõõm - mis neil kaotada? Meil väliseestlastel on suur mure, kurbus ja kaotus".

-- Kas tõesti? mida te kaotade? inimesi mitte kui kirikud uhendavad?
Maxim14 Nov 2010 05:06
Tauli roll kirikute "uhhinjimieses" on igati mõistetavad ja õigustatud. Palju õnne kõigile!
delfist14 Nov 2010 06:30
Ahti Mänd, , 13.11.2010 08:46
Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kirik on sama Eestis 1940. aastal tegutsenud kirikuga. Kirikupea (piiskop) Johan Kõpp oli ameti poolest Riiginõukogu liige. 1944. aastal põgenes ta Nõukogude okupatsiooni eest Rootsi ja juhtis seal kirikut (alates 1957. aastast peapiiskopina) kuni 1964. aastani. Kiriku juhtimise järjepidevus on säilinud tänaseni. Praegune peapiiskop on Andres Taul ja tal on ameti poolest õigus olla Riiginõukogu liige.
1944. aastal, pärast kogu senise kiriku juhtkonna põgenemist või arreteerimist, loodi Eesti NSV-s uus kirikuorganisatsioon, mis on nüüd tuntud kui Eesti Evangeelne Luterlik Kirik. Alates 1970. aastaist on see püüdnud algset, nüüd eksiilis, Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kirikut endale allutada.
Jääb vaid avaldada kahetsust, et Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kirik on nüüd anno 2010 otsustanud tunnistada Venemaa okupatsiooni Eestis lõppenuks.
http://www.nommevalitsus.org/?...
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: vaene sugulane (15:41), kurbade kaitseks (21:44)
delfist 214 Nov 2010 06:32
Praost USAs, , 14.11.2010 00:14
Ahti Mänd tunneb olukorda õigesti! Delfi teade on puudulik. See on Toompea pressiteate põhjal kirjutatud --aga muud pole DELFI-l kahjuks võtta.

13 kogudust Põhja Ameerikas ei nõustunud ühinemise, pro ühendamise, ettapanekuga ja jäävad eemale ühendatud kirikukogust.

Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kirik ja kogudused on südame ja teoga olnud seotud Eesti rahva, kiriku ja iseseiva riigiga läbi põgenemise ja paguluse aasta- kümnete, ja jäävad pühendatult edasi palves ja teos.

Otsustasime juba aastal 1966, et oleme põhimõtteliselt üks vaba rahvakirik (selle kontinuiteedi, siis ametliku olemasolu, tõi piiskop Johan Kõpp 1943 aastal temale EELK kirikukogu poolt antud volitusel välja okupatsioonide (just Nõukogude Liidu kommunistide) alt.

Seda kirikut oleme pidanud tegevuses Eesti Vabariigis
loodud kiriku põhiseadustiku (EELK Põhimäärused) juhtimsel. Teeme seda edasi iseseisva Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kiriku Põhja Ameerkas vormis. Meie südamed, palved ja teod on Eestiga ka ilma administratiivse juhtimise või abita Toompealt.

Veripunastele ja vihastele bolshevikele: Kiriku hävinemist on kuulutatud valgustusajast (17. ja 18. sajandist) peale. Praegu olevat Voltaire kunagine
kodu Piibliraamatute ladu. Voltaire teatavasti kuulutas Piibli trükkimise ja lugemise kadumist maailmast.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: vaene sugulane (15:41), kurbade kaitseks (21:44), delfist (06:30)
Ahti Mänd25 Nov 2010 14:23
Oleks teoreetiliselt hea, kui need 13 kogudust esineksid ühisavaldusega, mille sisuks oleks tolle nn.ühinemise mittetunnustamine ning teatamine, et nad jäävad edasi truuks E.E.L.K. põhimõtetele, et ei kaoks viimase järjepidevus
Ahti Mänd25 Nov 2010 14:23
Oleks teoreetiliselt hea, kui need 13 kogudust esineksid ühisavaldusega, mille sisuks oleks tolle nn.ühinemise mittetunnustamine ning teatamine, et nad jäävad edasi truuks E.E.L.K. põhimõtetele, et ei kaoks viimase järjepidevus
delfi 314 Nov 2010 06:59
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: vaene sugulane (15:41), kurbade kaitseks (21:44), delfist (06:30), delfist 2 (06:32)
sm ja härra14 Nov 2010 10:04
Kes on "meie" ja "nemad seal"
Lp Andresed, palume vastust!
Demokraat14 Nov 2010 11:32
Kirik demokraatlikus maailmas on demokraatlik ühendus, kus kirikukogu otsus tähendab seda, et hääletamisel läbi läinud otsust aktepteeritavad kõik hääletamisel osalenud. Nii on kirikukogu otsuse põhjal kodueesti kirikuga ühinenud kogu E.E.L.K., mingitest kõrvalejäänutest ei saa rääkida. Õnne ja õnnistust kõigile!
Rein14 Nov 2010 13:07
Tahaks väga näha, millise survevahendiga "demokraat" tuleb nende pagulaskoguduste juurde, kes otsustasid jääda iseseisvateks ning kanda eneses jätkuvalt sõjaeelse Eesti järjekestvuse vaimu, ja sunnib neid astuma samasse struktuuri emeriitpeapiiskop Kuno Pajulaga.? Ja ega Pajula pole ainus. Miks see teda nii väga segab, et mõned vabad inimesed - 13 kogudust - ei allu meelitamisele, nööbiväänamisele ja mingil määral isegi kätteväänamisele?

Järjekord on hr. Tauli lauses vist veidi suvaline, ja kasutatud ajavorm ka. Mitte "Nad kartsid valget albat ja ütlesid kohe - see on roomakatoliku tunnusmärk. Teiseks nad kartsid omaaegseid piiskoppe, et need on KGB kaastöölised," rääkis Andres Taul. Hoopis: paljud kunagised pagulased kardavad jätkuvalt omaaegseid nõukogude piiskoppe - et need on KGB kaastöölised. Kasutaks ikkagi oleviku ajavormi. Mõeldav ka, et alba on mingisuguses kolmandajärgulises tähenduses ka veidi oluline. Aga kuidas saab riideese alba hirmutada rohkem, kui KGB? Eesti Raadios rääkis nüüd reapiiskopiks saanud hr. Taul, et sügaval okupatsiooniajal olla tema isa, pagulaste Eesti Evangeeliumi Luteriusu Kiriku juht Jaak Taul kasutanud kavalat nippi kohtudes okupeeritud Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku vaimulikega, "raputades maha" kodueesti kirikumehi saatnud isikuid sel teel, et mindi türgi sauna. Nii arvas Taul seenior mitteteretulnud saatjatest lahti saanud olevat. Jääb kahjuks küsimus: järsku oli mõni kõrge E.E.L.K tegelane ise kolme tähega organisatsiooni mees, nagu on mõningate või koguni paljude puhul põhjust arvata? Asitõendeid selle kohta paistab olevat mitmeid. Keegi näiteks, kes oli kõrgel kohal vasakpoolses ja KGB-st läbiimbunud Kirikute Maailmanõukogus? Taul seenioril tulnuks äkki raputada maha too kõrge vaimulik ise, tühja tema teise liigasse kuuluvast saatjast. KGB-lased liiguvad sageli mitmekesi. Savonlinnas liikusid vene ehk ENSV Riikliku Julgeolekukomitee agendid tänavail isegi neljakesi-viiekesi oma nahktagides, kui Estonia ooperilauljad esinesid seal paarikümne aasta eest.
oi oi oi14 Nov 2010 14:31
Küll siis ametimees Taul oma palka saab,
Väliseestlane14 Nov 2010 16:17
Kuidas rikkal sugulasel päriselt läheb? Aastal 2007 ütles Põder nii:

"Millest maksta? Peapiiskop Põder arvas, et EELK-l võiks ju mitu piiskoppi olla küll, kuid tekib küsimus, millest neile palka maksta. Ta küsis, mis on praegusel struktuuril viga. Ja lisas, et kahjuks pole raha sellekski, et meie praostid saaksid palgalised olla. Põder: «Põhikirja järgi on piiskoppide olemasolu täiesti võimalik, kuid meil puudub raha ja siin ei aita isegi praostidelt raha äravõtmine. Toolide ümbertõstmisest ei piisa, kui raha pole!»
http://www.eestikirik.ee/node/...

Kas "rikkal sugulasel" on nüüd siis olukord parem? Kes kellegi käest raha tahab? 2010 juunil:

"EELK peapiiskop Andres Põder toetab kolme piiskopkonna asutamist luteri kirikus ning palga­liste piiskoppide seadmist nende etteotsa.

Kirikuringkondades juba pikemat aega diskuteeritud plaanile avaldas Põder toetust läinud laupäeval Tartus kirikukonverentsil kõnet pidades.

Maalehele selgitas peapiiskop, et EELK jagamine piiskopkondadeks oli kavas juba enne Teist maailmasõda, kuid Eesti okupeerimine tõmbas sellele kriipsu peale.

Taasiseseisvumise järel kerkis kohe üles ka piiskopkondade rajamise idee ning praegu on selle elluviimise ettevalmistused lõpusirgel, lausus Põder. Ta peab optimaalseks asutada kolm piiskopkonda.\\r\\n“Idee sisuline mõte on viia kiriku juhtimine lähemale kohalikele kogudustele,” selgitas ta."

http://www.maaleht.ee/news/uud...

Kolme piiskopile palk? Taevast vist hakkab tulema mannat? Oma allkirja andmisega lahutas ja lõhkus nüüd Taul E.E.L.K. ja väliseesti kirikute omavahelise läbisaamise. Loodan et Tauli palk tuleb seda väärt. (Tuletab veidi Peetrust meelde.)
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: Väiseestlane (22:06)
Väliseestlane14 Nov 2010 16:51
Oops.... tahtsin ütelda Juudas!
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: Väiseestlane (22:06), Väliseestlane (16:17)
väliseestlane19 Nov 2010 10:14
Kaotame oma vabaduse ja iseseisvuse -- nüüd hakkab "rikkas onu" meile ette heitma mida peame tegema. Aitäh, ei soovi. Kiriku õpetajate kohta... olen kuulnud et on Eestis paljud kes koliksid Eestist ära ja tuleks tööle ilma EELK lubata. Ütelge siis... mis meil Eestist siis ootada?

Koostöö jah! Sõprus, jah! Sellega olen nõus - aga alluvus, EI.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: Väiseestlane (22:06), Väliseestlane (16:17), Väliseestlane (16:51)
erinevus rikastab19 Nov 2010 13:47
multikulti nõuab, et tuleb armastada punapajulat ja istuda temaga saunas

äkki oleks pidanud ammu juba, nii Eesti "taasiseseisvudes" tähelepanu juhtima, et E.E.L.K oli õigusjärglane ja seltsimeeste nõukogude viljastavates tigimustres tehtud punakirik vale loom
veel erinevus rikastab19 Nov 2010 14:19
Eestis ehk vaid Tallinna õpetajad teenivad mingitki raha, aga mujalt tuleks nad kõik roomates välismaale ära kui ainult saaks. Pange neile supiköögid valmis... - Jumala kutset neil küll ei ole.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: erinevus rikastab (13:47)
suukorv sõnavabadusele20 Nov 2010 07:10
Ajalehe "Eesti Kirik" http://www.eestikirik.ee/ artikleid pole enam võimalus kommenteerida ja ka arhiiv on maas. Kas juhuslik rike või põhimõtteline sõnavabaduse suukorvistamine?
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: erinevus rikastab (13:47), veel erinevus rikastab (14:19)
reinuvader20 Nov 2010 17:00
Kui vanem generatsioon sureb ja noored kirikus ei käi, siis pole mõtet kirikut süüdistada. Kui vanemad kasvatavad lastest multikultuuritud paganad, siis on nad selles ise süüdi. Amen.
Kommentaarid sellele artiklile on suletud.
31 Oct 2024 16:59
Eesti tarbijad jätkavad kokkuhoidu - septembris vähenes jaekaubandusettevõtete müügimaht 4%
30 Oct 2024 14:38
Toronto Eesti Selts 80 ja TES Täienduskool 75! Fotod ja video
30 Oct 2024 13:22
Võõrsil ja kodus. Kolgad - ERR
30 Oct 2024 13:22
Raudhabemete sügistalgud Kotkajärvel
30 Oct 2024 10:51
Teet Kalmus: oktoober ei ole Ukraina armee jaoks olnud kerge kuu (3)
28 Oct 2024 12:19
IMF predicts Estonia's GDP growth to be worst in Europe
28 Oct 2024 07:28
airBaltic and Air Canada Start Codeshare Cooperation
28 Oct 2024 07:02
Teet Kalmus: Ukraina on hakanud andma signaale rahu sõlmimiseks ning on nõus selle nimel tegema järeleandmisi (9)
27 Oct 2024 16:09
Clocks go back one hour in Estonia this Sunday, North America follows next week
27 Oct 2024 08:33
Võõrsil ja kodus. Roosed - ERR
25 Oct 2024 07:03
Teet Kalmus: Putinit ei huvita vaherahu enne, kui on taastatud kontrolli Kurski oblasti üle (11)
24 Oct 2024 20:47
At the Latvian Centre - 13.00 October 31: The Great Escape of 1944
24 Oct 2024 17:33
Eestlaste kaardimaksed välismaal kasvasid aastatagusega võrreldes ligi 5% (1)
24 Oct 2024 17:21
Australian billionaire Tim Heath fights off alleged abductors in Estonia
24 Oct 2024 16:51
To All Members of St. Peter’s Estonian Evangelical Lutheran Church of Toronto
24 Oct 2024 16:51
NOORTE NURK: Tagurpidi lood
24 Oct 2024 16:22
Tulevased Ehatare Foundation’i programmid üksilduse vastu võitlemiseks
24 Oct 2024 16:18
Sõnamängu-kohvikus pandi pead tööle
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus