Vene portaal avaldas Gruusia sõja salaraportid PM
Kuumad uudised 30 Nov 2010  EWR
    Trüki   E-post   FB     
Vene nädalaleht Russian Reporter avalikustas Wikileaksi paljastatud dokumendid Ühendriikide diplomaatide kirjavahetusest 2008. aasta Vene-Gruusia augustisõja päevilt.

Ainsa Vene väljaandena salajaste dokumentide avalikustamisele keskendunud veebiportaalilt Wikileaks Ühendriikide diplomaatide kirjavahetuse kohta infot saanud Russian Reporteri väitel süüdistas USA suursaadik Thbilisis John F. Tefft päev enne sõja puhkemist 8. augustil Lõuna-Osseetiat vaenutegevuse alustamises, vahendas RIA Novosti.

Suursaadiku kinnitusel korraldasid Lõuna-Osseetia väeüksused täiemõõdulise rünnaku Gruusia külale. Hiljem teatas suursaadik, et ka Gruusia väed on koos Grad-tüüpi rakettidega hakanud liikuma.

«Meile teadaolevate tõendite alusel selgub, et Lõuna-Osseetia alustas tänast võitlust. Grusiinid vastavad sellele praegu lisavägede kutsumisega ja järgmise sammu hindamisega,» seisis Teffti raportis.

Wikileaksi paljastatud dokumentidest selgub, et Euroopa Liidu leeris valitsesid Vene-Gruusia konflikti päevil erimeelsused, kuna mitmed ühenduse liikmesmaad tundsid dokumentide kohaselt «sümpaatiat Vene kaitse/ründeoperatsioonide vastu».

Väidetavalt tuli Poola välisministril Radosław Sikorskil teha hulga jõupingutusi, et korraldada 13. augustil Gruusia sõja teemaline ELi välisministrite kohtumine. «Mitmed ELi liikmesriigid usuvad, et Gruusia president (Mihheil) Saakašvili vastutab konflikti eest,» seisis toimikus.

«Saakašvili tegi äärmiselt halva otsuse Lõuna-Osseetiasse liikuda, mängides end otse Venemaa kätesse,» kirjutas toonane Poola kaitseväe juhataja kindralleitnant Franciszek Gągor, kelle hinnangul langes Saakašvili Vene agentide manipulatsiooni ohvriks. Seejuures arvas Gągor, et ka Saakašvili nõunike hulgas võis olla Vene agente. «Gruusia rumalast sammust võidab ainult Moskva,» lisas Gągor.

Toimetas Jürgen Tamme
 
    Trüki   E-post   FB     
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus