Vene ajalehed ja infoportaalid on Herman Simmi vahistamist laialdaselt kajastanud EPLO
Kuumad uudised 22 Sep 2008  EWR
    Trüki   E-post   FB     
Vene ajalehed ja infoportaalid on Herman Simmi vahistamist laialdaselt kajastanud ja enamikus artiklites esile toonud, et väidetavalt edastas Simm infot just Venemaale.

Kommersant, Lenta, Vesti, Novaja Gazeta, Newsru.com ja Gazeta.ru tsiteerivad kas Eesti lehti või on vestelnud ise prokuratuuriga.

Enamasti jäävad väljaanded tagasihoidlikuks, napp info ei võimalda enamat kui rõhutada lauset, et kinnitamata allikate andmetel on Simm infot edastanud just Venemaale.

Soome lehtedes on Herman Simmi juhtum uudistekünnise ületanud vaid YLE-s ja Iltalehtis. Esimene on allikana kasutanud Agence France Presse’i ja teine viitab BNS-ile.

Rootsist on Herman Simmi vahistamine huvi pakkunud seni vaid Dagens Nyheterile, mille artikli pealkiri kõlab: „Tõsine spionaažijuhtum Eestis.“

Leht jätkab: „Eesti on saanud oma kõige tõsisema spioonijuhtumi Nõukogude ajast saati.“

Dagens Nyheter on meie kaitseministeeriumist küsinud, kuidas on lood Eesti välispartnerite teavitamisega ja saanud vastuseks, et kommunikatsioonikanalid NATO-ga on avatud.

Ingliskeelsest meediast on Herman Simmi vahistamisele kiiresti reageerinud International Herald Tribune, mis oma pikas artiklis toob riigireetmise taustaks pronksiööd ja Eesti-Vene suhted laiemalt.

Veel on Eestis juhtunule tähelepanu pööranud India TopNews, Lõuna-Aafrika Independent Online ja mõnedki teised lehed.

Ühe uudisnupuga on Herman Simmi kajastanud juba ka Läti, Leedu, Prantsuse, Rumeenia ja Poola väljaanded.

Riigiprokuratuuri taotlusel vahistas Harju maakohus eile endise kõrge riigiametniku Herman Simmi, keda kahtlustatakse salastatud teabe ebaseaduslikus kogumises ja selle edastamises välisriigile.

Samuti vahistati Herman Simmi abikaasa, keda kahtlustatakse riigireetmisele kaasaitamises, teatas riigiprokuratuur.
 
    Trüki   E-post   FB     
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus